تجهیزات سیستم درب بازکن بازویی دولنگه و تک لنگه
موتور الکتریکی
قسمت مکانیکی یا گیربکس
مرکز کنترل یا تابلو فرمان (برد الکترونیکی)
سنسور مادون قرمز (چشمی)
لامپ چشمک زن (فلاشر)
ریموت کنترل
موتور الکتریکی درب اتوماتیک
ترانس تغذیه درب اتوماتیک
رله ها درب اتوماتیک
رسیور درب اتوماتیک
ولم های تنظیم درب اتوماتیک
اکثر مواقع برای ساخت سیستم اتوماتیک درب بازکن از موتور تک فاز استفاده می کنند، این موتورها دارای قابلیت چپگرد و راستگرد می باشند، به همین دلیل برای ساخت موتورهای تک فاز دو سیم پیچ مثل هم قرار می دهند. در ساخت این سیتم 4 سیم از موتور خارج می گردد که یک سیم به عنوان سیم ارت، دو سیم به دو سر خازن وصل می شوند و سیم آخر سیم مشترک می باشد.
همه سیم های استفاده شده در موتور به ترمینال مدار الکترونیکی متصل می شوند. در ساخت سیستم درب اتوماتیک دو لنگه از دو موتور مثل هم استفاده می کنند و در سیستم درب اتوماتیک تک لنگه از یک موتور استفاده می کنند.
قسمت مکانیکی یا گیربکس
به خاطر کافی نبودن قدرت موتور سیستم درب اتوماتیک تک فاز برای باز و بسته کردن درب ، توسط سیستم مکانیکی درب اتوماتیک به نام جعبه دنده ( گیربکس ) نیروی آن را افزایش می دهد.
مرکز کنترل یا تابلو فرمان (برد الکترونیکی)
برد های الکترونیکی سیستم دو نوع هستند:
برد های آنالوگ
برد های دیجیتال
برد سیستم درب بازکن اتوماتیک برای کنترل و تنظیم کردن زمان حرکت درب استفاده می شود و محل نصب این برد ها در سیستم های درب اتوماتیک مختلف می باشد. برد سیستم ریلی روی دستگاه اصلی متصل می شود و در سیستم درب اتوماتیک بازویی درون تابلو جدا نصب می شود.
معمولا برای این منظور از تجهیزات زیر استفاده می شود:
سنسور مادون قرمز (چشمی)
سنسور های مادون قرمز (چشمی) دارای دو قسمت می باشد گیرنده و فرستنده. در سیستم درب اتوماتیک دولنگه و تک لنگه سنسورهای مادون قرمز (چشمی ها) روبروی هم نصب می شوند.
لامپ چشمک زن (فلاشر)
این لامپ در گوشه بالای درب متصل می گردد و زمانی که در شروع به باز شده و بسته شدن می کنند لامپ چشمک زن (فلاشر) شروع به چشمک زدن می کند. لامپ چشمک (فلاشر) دارای انواع مختلفی می باشد و کاور های رنگی مختلفی دارند مانند زرد و قرمز
ریموت کنترل
برای کنترل کردن درب یا همان باز و بسته کردن از ریموت کنترل استفاده می شود. ریموت کنترل ها دارای تعدادی دکمه می باشند که می توان با توجه به نوع برد سیستم برای هر دکمه وظیفه ای را مشخص کرد مانند باز و بسته کردن درب
موتور الکتریکی درب اتوماتیک
در اکثر موارد برای سیستم های درب بازکن از موتور های تک فاز استفاده می شود. این موتور ها باید قابلیت چپگرد و راستگرد شدن را داشته باشند، لذا از موتور های تک فاز با دو سیم پیچ مشابه استفاده می شود که با سری قرار گرفتن یک خازن با هر کدام از سیم پیچ ها می توان جهت حرکت موتور را تغییر داد.
معمولا 4 سیم از موتور خارج می شود که یک سیم به عنوان ارت و دو سیم دیگر به دو سر خازن وصل می گردند. تمام سیم های موتور در انتها به ترمینال های مدار الکترونیکی وصل می شوند. این موتور ها در توان های 50 وات تا 1000 وات برای درب های مختلف از نظر اندازه و وزن مورد استفاده قرار می گیرد.
ترانس تغذیه درب اتوماتیک
ولتاژ تغذیه اصلی سیستم 220 ولت است و توسط این ترانس تغذیه مدار الکترونیکی که معمولا 24 ولت است تامین می گردد.
رله ها درب اتوماتیک
این رله ها برای اعمال دستورات کنترلی به موتور و لامپ ها به کار می روند.
رسیور درب اتوماتیک
به عنوان گیرنده امواج رادیویی ارتباط بین ریموت کنترل و دستگاه اصلی را برقرار می کند.
ولم های تنظیم درب اتوماتیگ
برای تنظیم قدرت موتور یک زمان حرکت و لیست موتور به کار می روند.